hatbit

Showing posts with label meow. Show all posts
Showing posts with label meow. Show all posts

Sunday, March 31, 2013

Anak Bulus in Da House...

Assalamualaikum,

Ada seekor mama meow (bukan Mama Mia) telah melahirkan 3ekor anak bulus yg berlainan warna bahagian ampaian rumah aku...

Rasanya semua jantina baby2 meow tu betina...tp taktau lah, sebab kecik lagi kn...mungkin ada yang jantan, cuma aku takberapa nak nampak dengan jelas...huehuehue

Lepas balik daripada final paper 29hb Mac 2013 yg lalu, aku balik, terus main2 dengan baby2 meow ni...lama jugak lah main, sebelum tu bagi sisa2 makanan, kepala ikan keli, tulang peha ayam...sbb yg isi2 dia aku dah perabis.. :3





si ibu yang dah melahirkan baby

Dulu, si ibu ni kecik lagi...selalu duk merayau2 dengan adikberadik dia yg lain datang rumah ke rumah, mintak makanan...tapi tu dalam 2tahun lepas kot...

Sekarang ni, si ibu ni asyik duk mengikut aku je...mentang2 lah aku ni provide makanan kt dia..kerja duk gesel2 kt kaki ja, kadang2 rimas kot...menggedik gila, renjis air sikit baru lah nak lari...


Sekarang dia dah jadi ibu kepada 3ekor baby kucing...setiap satu kaler berlainan..oren, hitam & kelabu..




yang ni kaler oren dengan hitam


Aku bg sisa makanan kt ibu meow, kdg2 si baby kaler oren tu makan jugak kpala ikan...tp mostly dorg cuma menyusu badan si ibu..



yang ni kelabu sikit


kelabu & oren


buat muka kesian... -_-



Kadang2 waktu malam, kalau aku makan burger...aku bagi separuh daging burger kt dorg...basuh dulu (buang mayonis & sos), pastu bagi kt dorg...biasanya si oren & ibu meow yg perabis kn... :)




video selama 5minit memaparkan kehidupan si anak2 bulus yang bermain sesama mereka...adegan yg mendebarkan dan memalukan...huhu


Wassalam =)



Friday, February 24, 2012

It Takes TWO to Care for Baby!

Assalam,


Aku boring, malas nak blogwalking, cuma ada satu dua blog je yg aku gi...yg mmg tiap2 hari aku akan tengok ada update ke tak...


So, pagi ni aku tgk iklan yg nuffnang bg kat aku...aku tertarik sbb ada gambar kucing...pelik la, iklan pampers Huggies, pic kucing...baby kucing zaman skang ni pakai pampers ke?


muka takpuas hati...haha

Masa aku kecik2 dulu, seronok duk pakaikan pampers kt adik...tarik dia punya pelekat tu, srappp..pastu tampal...senang :D

Tapi skang ni dah jarang beli pampers, sbb adik2 semua dah besar...tengok la, kalau aku ada baby nanti...beli la kot..atau maybe ada device pada masa akan datang yg akan gantikan pampers..who knows =)


Bila klik Join Now button tu,,akan di direct ke page Huggies kat Facebook..


Yeah, sangat cantik...kalau zaman aku kecik2 dulu, bleh buat lukisan cmni, kompem hantar kat Majalah Asuh :D


By the way, aku buat entri ni saja suka2....takde untung ape pun...takde niat nak pakai pampers... (niat nak dpt baby tu ada) ;D



notakaki: hari ni naik bas dgn akak cantik... :D
She's so beautiful and i'm so speechless :-|






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...