hatbit

Showing posts with label askar. Show all posts
Showing posts with label askar. Show all posts

Friday, June 8, 2012

Army Camouflage

Assalamualaikum & good morning,


The event occured during Latihan Berterusan PALAPES UniMAP in April 2012... =)


A picture describes a thousand words =)


Left Click + CTRL to open & enlarge the image in new tab.



in process of make-up the model



right side of the model's face



touch-up a little bit



giving all his face...




the left is the male model, the right is the female model  :)




our batch photographer... :D


final result with our own official flag..
"Senyap Tapi Berbisa"

Batch-32 PALAPES Malaysia
and
Batch-6 PALAPES Universiti Malaysia Perlis (UniMAP)

Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (PALAPES) 
also known as
Reserve Officer Training Unit (ROTU)


Wednesday, March 7, 2012

WordMORE Wednesday: Bangun lah Wahai Anak Watan

Assalamualaikum and good morning,



Kalau tulisan dalam gambar tak jelas, sila klik utk pembesaran

Trivia: Gambar ni, diambil sewaktu Latihan Kem Tahunan Palapes UniMAP & UTHM (Diploma) tahun 2011


Lokasi di Bukit Tangga berdekatan UUM..


Tragedi di Bukit Tangga, berlaku sewaktu serangan akhir di bukit pertahanan pihak musuh (senior)


Teka siapa yg ada dalam stretcher tu? Well, AKU lah..hahaha











Terseliuh kaki lepas habis serangan...nasib baik dah habis..jangan gugur SEBELUM berjuang dah laa..aku ni SELEPAS..hehe


Bait-bait kata yg dalam gambar tu diambil drpd sajak dalam movie Darah Satria...


Setiap rakyat Malaysia perlu berjuang utk pertahankan Malaysia, tak semesti nya dengan mengangkat senjata..tapi dilakukan ikut cara masing2... =)


sekian,


Wassalam =)

Saturday, December 31, 2011

Last Entry 2011 : Mejar David Teo







Assalam,


Ni entry terakhir utk tahun 2011. Sebelum aku tulis artikel yg berkaitan dengan Mejar David Teo, aku nak komen sikit.. :D


Pendapat peribadi aku, beliau memang patut dapat pangkat pegawai (walaupon sekadar Kehormat), namun pangkat Mejar adalah mcm terlebih...bg aku, Kapten sudah memadai...tapi pihak atasan ATM tentu lebih arif dlm hal ni...siapalah aku,,cuma sekadar pegawai kadet.. :)


Fikir2 balik, David Teo memang patut dpt pangkat dlm ATM..disebabkan bakti dia dalam bidang seni filem, dan dalam artikel kat bawah ni pun ada menyatakan kesungguhan beliau menceburkan diri dlm latihan yg dianjurkan oleh pihak Wataniah..






Semoga lepas ni, akan ramai artis yg menyertai pasukan Wataniah, dan bila ramai artis yg join wataniah,,secara otomatik nye,,para peminat & rakyat jelata di Malaysia sekalian akan berminat utk turut serta menyertai askar Wataniah mempertahankan Malaysia yg tercinta ini drpd serangan Singapura musuh dari luar... ;)




Dan, satu lagi...semoga Mejar David Teo dapat membuat filem yg berunsur patriotik plak lepas ni...filem perang mcm Black Hawk Down ke, Pearl Harbour ke, sekurang-kurang nye mcm Leftenan Adnan pon jadi lah...industri filem Melayu dah ketandusan filem patriotik yg menarik...



Kisah percintaan antara Leftenan Adnan dan bini nye turut diselitkan :)



Filem Pearl Harbor,,lagi banyak adegan romantis...hehe



Tak semesti nya buat filem perang/patriotik takboleh nak diselitkan dgn unsur romantik,kan? Pearl Harbour, Leftenan Adnan & Prebet Lapok...semua tu ada unsur-unsur romantik...semoga lepas ni ada filem berunsur patriotik drpd Mejar David Teo..


Tahniah Mejar! :)


Korang bleh baca artikel sepenuh nya kat sini:
http://ohartis.com/2011/12/david-teo-tetap-david-teo-tahniah-mejar/

Saturday, April 16, 2011

SULTAN KELANTAN DIHINA

 klik pada gambar di atas utk tumbesaran gambar

HALAMAKKK,,ni yang aku sakit hati ni....pada pagi buta hari Sabtu yg indah ni, sedang aku bukak fesbuk terjumpa satu link yang di'post' oleh my cousin(female)...

Sedap jek mamat ni duk kutuk kelantan...negeri paling mundur? Weh, berdasarkan statistik ape ko cakap kelantan negeri paling mundur? Kalo takde bukti, toksah duk cakap kencang la...

Aku rasa budak ni baru buat FB...ni link FB dia...frens setakat 4 orang je...patut la post ni dia sorang je 'like'... xD

Walaupon aku lahir kat Perak, duk kat Kelantan...aku rasa kecewa bila Kelantan kalah bola 4-0 dgn Perak...tp rasa hepi pon ada gak bila perak menang..(korang takleh salahkan aku gak,,,aku taktau nak seronok atau berduka...mcm2 feeling ada...). 

But, the point is...walaupon aku kecewa Kelantan kalah, takde la sampai aku kutuk2 Sultan Perak...ni sampai duk cakap Sultan Kelantan minum arak...MELAMPAU LA TUH!!
Kalo betul takpe la jugak, kalo takbetul? Kira FITNAH tu bro...

Aku taktau ko ni Melayu atau ape, tapi aku rasa ko berbangsa Melayu tp still ko sanggup hina Raja Melayu?? Dah la orang Melayu ni berpecah-belah, satu puak sokong parti ni, satu puak dok sokong parti tu...kalo takde Sultan Melayu, camne orang Melayu nak bersatu? Kalo Sultan pon ko nak hina, memang tak pikir panjang ko nih...dlm bahasa pasar nye...KO TAKDE OTAK...



Rakyat Kelantan boleh dakwa ko atas kesalahan menghina Sultan Kelantan...boleh masuk Internal Security Act (ISA) kot...menimbulkan situasi/suasana tidak tenteram dlm kalangan rakyat Malaysia...

Yang ko duk sibuk canang Kelantan negeri sampah, pakai bahasa kuno, paling mundur....ko plak asal dari negeri mana? Hebat sangat ke negeri ko tuh? Takde sampah ke? Kadar kemiskinan kat negeri ko tuh sifar peratus ke?

Perangai macam setan? Habis tu, yang ko duk gatal tangan taip benda2 carut tu bagus la ye? Takde plak ko cakap perangai ko mcm setan? Ko ni mmg cari nahas ngn budak2 kelantan la...kalo kitorang jumpa ko,,sah2 kena tibai sampai pengsan seminggu (at least seminggu)...

 kalo dapat ngn geng2 army klate, lagi teruk ko kene....hehe >:)

Walaupon dalam kad pengenalan aku tercatit nombor 08, (maksud nye aku lahir kat perak la..) tapi parents aku bernaung bawah Sultan Kelantan...kalo aku balik Tanah Merah, aku jadi budak klate...aku tibai budu, nasik kerabu...awek klate comey2...eh, melalut ke tempat lain plak dah...
Haa, kepada pihak yang berwajib, ambik la tindakan...takkan duk diam je...

"Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...