hatbit

Showing posts with label phone. Show all posts
Showing posts with label phone. Show all posts

Tuesday, March 20, 2012

I want Android - Talking Tom

*For English readers, please use Google Translate if you want to read this entry. Sorry for the inconveniences.

Assalamualaikum dan selamat petang,

Hari ni elaun dah masuk...setakat ni baru masuk RM650...dijangka elaun penuh RM1500++ :P

Jadi, harap2 esok boleh masuk penuh la dalam akaun AffinBank aku tu...hehe  

Untung la takde awek, duit tu 100% akan dibelanja untuk diri aku sahaja...bagus2

Kalau ade awek, jenuh nak belanja makan..beli handbeg utk dia, beli barang kemas, high-heels, sandals, shawl..kepala ada satu je, tapi koleksi tudung sampai beratus-ratus.. :D

Belum masa nya lagi untuk ada awek...aku belum bersedia nak habiskan duit utk seorang gadis...haha

Back to the topic...

Aku dah rancang nak beli henset baru...hobi aku tukar2 henset...beli henset harga RM200, dah puas pakai 5-6 bulan..pastu jual/trade-in dgn henset yg lagi canggih...



Sekarang ni, aku cuma pakai henset Samsung Champ C3303...walaupun touchscreen, tp masih takpuas hati dengan kamera 1.3MP (dulu, aku penah pakai yg kamera 5MP..jd takbest bila downgrade..huhu)

Sekarang ni aku cari henset yg ada OS Android...ada orang minat dgn iPhone, BlackBerry...tapi aku nak pakai android...

Sebab apa? Sebab aku nak install Talking Tom kat henset aku...itu je sebab nye..haha

The Talking Tom


Kucing virtual ni bila kita 'cakap' kat dia, dia akan ajuk/ikut percakapan kita dengan menggunakan suara dia...

Klik gambar utk baca description yg dia tulis.. :)


Kita boleh geletek kucing ni...boleh belai dia...boleh tarik ekor dia...dan Tom akan respon dengan cara yang menggelikan hati... :D

Jadi, kenapa aku perlu pilih iPhone dan BlackBerry? Kalau dua-dua smartphone tu boleh install Talking Tom, akan ku consider beli...tapi setakat ni, cuma Android je yg boleh install kucing comel ni... ^_^


Itu sahaja update untuk hari ni...

Sekian, 

Wassalam =)



Wednesday, January 11, 2012

Wishlist 2012 Part 1

Assalam,


Aku jalan2 kat blog orang lain,,tengok dorang post wishlist kat blog masing2...aku pon nak jugak buat wishlist .. :D


Dan, aku bukan nak buat wishlist pasal akademik for example, dapat 4flat sem ni, nak membanggakan ibubapa..puasa penuh...not that kind of thing la...sbb yg tu ofkos la semua orang nak kn? Orang gila pon nak dapat 4flat...


Aku maksudkan wishlist yg membawa maksud 


"kehendak diri yg menjurus kepada hal keduniaan dan kebendaan serta materialistik"


InsyaAllah, kalau ada rezeki lebih...aku nak benda2 ni :DD


1. Analog Camera - Holga 120CFN



Smart kot kamera ni,,walaupon bukan digital..tapi design style kot...kalau bawak kamera ni,,gi snap pic kat wedding sape2,,sumpah stylo :DD

Dan yg best nye,,kamera ni ada color flash...maksudnye kalau kita set dia utk keluar flash..boleh pilih kaler ape flash tu...ada biru, merah, kuning dan putih (flash biasa)

Kamera digital DSLR korang yg berpuluh-puluh ribu ringgit tu ade ke colour flash mcm kamera analog ni?? :P


2. Nokia E66



Nokia E66, henset slide yg smart dan sesuai utk bisnesman (mcm aku,,haha)

Siap ade WiFi lg...boleh la aku bukak Maybank2u.com kat mana2 je...bleh check emel kat Stesen Bas Kangar..takyah bukak laptop/PC...

Henset Samsung Champ aku elok lagi...waranti banyak bulan lg,tapi aku minat kot Nokia E66 ni...ade sesapa nak jual E66 ? Aku nak beli..kalau harga & pakej yg diberi berpatutan, aku nak la..tulis je nama & nombor telefon korang kat shoutbox tepi tu atau komen kat bawah :)

Itu je la dulu utk Wishlist 2012 Part 1...pasni maybe ada Part 2 :)

Sekian..

Wassalam =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...