hatbit

Showing posts with label iklan. Show all posts
Showing posts with label iklan. Show all posts

Saturday, April 23, 2011

Balik Nanti Aku Nak Install LINUX...

Salam,

Petang tadi aku gi Kangar lepas solat Jumaat...cm takde keje gi Kangar, padahal exam dah ibarat isi dengan kuku...dah dekat..bak kata cikgu English, exam is around the corner..

Mula2 aku ingat nak gi Kangar utk deposit duit tambah nilai (top-up) je...ye lah, dah ramai orang mintak topap ngn aku..tapi disebabkan tgh pokai (elaun tak masuk lagi) aku terpaksa cakap sori kat dorang...

After deposit duit kat Maybank tu, aku ingat nak terus balik naik bas pukul 3.30ptg...tetiba hati ni terus terpikir nak singgah kat CC jap..kalo aku balik pukul 3.30ptg, bleh jumpe dgn 
cik ninja...huhu :(

Dah lama tak main NFS Most Wanted....aku taksuke main Underground, sbb scene dia waktu malam..lagipon Underground takde polis,takbest...kalo main Undercover plak, banyak drama..aku nak race, bukan nak tengok drama.. =.="

Best woo bergelut ngn polis nih...main langgar2 kereta polis...mcm main bumper car kat funfair tuh... :DD



Tengah best2 main NFS tuh, tetiba ada mesej masuk...Encik Zulfadhli dari bilik Lan suruh topap...haa, kan dah cakap..nasib baik aku dah deposit duit..aku reply..

"Kejap eh...line topap busy sket.."

Pastu aku sambung balik, tengah bawak kereta laju nih...vroomm...vrooomm..pastu cik nuyen aka cik ninja plak mesej..mengatakan bahawa encik henfon nye tercicir dlm bas..baru jumpe kata nye...nak tau cerita beliau lebih lanjut serta terperinci? Klik kat sini... ;D


Lepas bertanya berita dgn cik nuyen, aku sambung bawak kereta kaler biru gelap nih...tengah bawak 117mile per hour tuh...sempat gak aku printscreen..hehe
Elok2 sikit je lagi aku nak langgar tollbooth tuh..(saya suke langgar tollbooth), tetiba keluar lagu XPDC- Puing Cinta...itu menandakan incoming call...rupe2 nye ummi talipon..terpaksa aku tekan kekunci Esc kat keyboard...dan tekan butang kaler hijau kat henset..

Beliau menanyakan tentang masalah BlueScreen of Death...kata nye bende ni baru jadi..maybe disebabkan installation broadband yg agak kalut semalam...

Semalam aku jadi technical support utk parent aku, dorang pening camne nak install broadband punyer software kt komputer rumah aku tuh...

Dan hari ni, ummi plak call sebab muncul bluescreen...aku mmg leceh ngn bluescreen nih..laptop aku ni entah brape puluh kali keluar bluescreen...lebih 3kali aku format balik netbook tersayang nih...

*bluescreen of death yg sangat dibenci ramai...
So, aku pon guide la mak aku tuh camne nak recover balik...dari tekan F8..masuk Safe Mode..tapi kata beliau, still keluar bluescreen tuh...adeh, kalo aku ada kat rumah tyme tu kan senang..boleh aku godek2 komputer tu..buat apa yg patut...takyah nak bagi penerangan kat talipon...

Tetiba, ummi aku baca apa yg tertulis kat bluescreen tuh...dengan harapan agar aku boleh solve problem tu..

"A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent....blablabla"

Haha, aku nak tergelak pon ade...tapi aku biarkan je beliau baca semua benda tu..at least mak aku tu boleh speaking omputih dengan lancar hari ni..bukan nye selalu.. :D

Hmm, setelah aku pikir2..rasa nye kena bawak gi kedai jugak kot..suruh format balik..banyak problem la pakai Windows nih...tu aku rasa nak install Linux je kat laptop aku dan komputer rumah tu..senang sikit..virus pon takboleh nak masuk..

Jadi, Balik Nanti Aku Nak Install LINUX... :-)

Sekian, wassalam =)


Friday, March 25, 2011

TimePiece:Bell & Ross

Salam,

Jam tangan atau dlm bahasa org kampung aku "timepiece", merupakan alat yg penting utk tentukan masa...memang la zaman sekarang orang bergantung pada henset je kalo nak tengok waktu...tp kan lebih senang kalo ada jam tangan yang melekat je kat tangan...takpayah susah2 nak keluarkan henset dlm kocek...





Design pon banyak, tak semestinya design yg cantik2 tu mahal...kadang2 boleh cari kat pasar malam je...sebagai contoh jam yg aku pakai sekarang ni 
|
|
v

harga dia RM18...takde brand pon..tapi kalo nak cari yang branded mcm TagHeuer, Bell&Ross, Guess, Gucci, Yifalian, Nike, Louis Vuitton....yg tu mmg mahal...tp bak kata cikgu Bahasa Melayu...alah membeli menang memakai...
Aku taknak beli jam yang mahal2 ni...beli yg murah2 sudah...asalkan cantik&simple..lagipun aku suke tukar2 jam..boring kot pakai jam yang sama je...sbb tu aku beli yg murah, tak bazir duit....

Skang ni, aku minat ngn jam Bell&Ross...syarikat dia dari Switzerland...kita memang tau bahawa orang2 Swiss ni mmg terer bab buat jamtangan  ni...design dia simple, tp stylo-mylo (pinjam word Amil)

Dicipta pada tahun 1993 oleh Bruno Belamich ngn Carlos Rosli Rosillo, so jenama Bell&Ross ni diamek dari nama family dorg...disebabkan jam keluaran dorang pernah dipakai oleh astronaut bernama Reinhart Furrer utk misi ke angkasa lepas, maka jam ni telah terkenal dan feymes...geng2 racing Formula 1 pon pakai gak jam ni..mungkin disebabkan design dia yg simple...ye la, org tgh bawak kereta laju2, sempat tengok sekejap je kt jam...mana sempat nak belek lama2...elok2 naik keta F1, tak pasal2 naik ambulans plak... 
Ni haa sample jam dari Bell&Ross...

yang tengah tu memang pening nak tengok... @_@


yang ni pon style gak...tapi mesti mahal punyer...aku rasa dlm RM200+...huhu


aku suke konsep dia...lain dari yang lain...jamtangan takde jarum, tapi bukan jam digital...dia ambil konsep mcm penimbang berat tu..disc kt dalam yg akan berpusing...

Asalnya, jam ni direka utk golongan professional mcm tentera, juruterbang, pakar bom dan sebagainya...dlm erti kata lain, jam ni memang direka supaya tahan lasak...so, memang tahan lama la...

erk,, yang atas ni bukan golongan profesional nih...dorang ni model jek.. xD


haa, yang ni baru profesional...huhu


eh, yang ni takde kaitan....TERpromote iPhone plak...huhu
btw, Bell&Ross ada keluarkan apps utk pengguna iPhone..mcm yang korang tengok kat atas ni...
*utk pengguna iPhone original saje...iPhone keluaran dari China, tak layan... :P

Untuk sesapa yg berminat, boleh la pergi kat website Bell&Ross ni...

Eh, lupe plak nak gtau...aku pon ada jual sebijik jam Bell&Ross...harga RM100 termasuk caj penghantaran...ni haa gambar jam yg aku nak jual...sesapa nak beli kontek aku kat 0139475646 (Ami Faiz)


OK,thanks for reading...wasalam =)

Sunday, January 16, 2011

Iklan Yang Agak Lawak Kot....hehe

Salam,

Setelah seharian aku online kat Facebook...dan bukak website yg pelik2...BUKAN PORNOGRAFI  LA...nie pakai line UniMAP...website mcm tu dah lama kena block...hahaha

By the way, aku pon terjumpa la gambar2 iklan omputih...idea iklan dorang menarik sebab dorang aplikasikan humor dlm iklan dorg...kreatif dan menarik...sebab secara logik nye, semua orang akan tertarik dan memerlukan unsur2 lawak dlm kehidupan seharian....kalau tak, takde la program mcm Raja Lawak tu,kn?


Ok, yang ni iklan first...iklan Pringles Hot & Spicy...dorang nak gitau bahawa pringles dorang ni terlampau pedas sampai bleh keluar api...bukan setakat api kecik2 mcm mancis tuh...tp bleh terbangkan hot-air balloon...hebat2... :D



Yang ni plak iklan Friskies...alaa, yg makanan kucing tu...pengeluar die nak cakap kalau kucing kurus yg makan produk ni, terus bleh jadi gemuk dan besar serta montel...mana taknye, tengok la saiz kaki kucing tu sebelum dan selepas makan bende alah tu...jauh giler beza kot...huhu


Iklan yang ketiga ni plak iklan dari syarikat Harley Davidson...syarikat pengeluar motor chopper yg stylo2...
STOP DREAMING...itu yg ditulis dlm iklan ni...mmg la, kesian kot kat pakcik tua tuh..anak dia berangan nak beli harley davidson, kerusi atuk tu plak yg jadik mangsa...
Hmm, agak2 nye pakcik tu dapat komisen tak sebab guna gambar die untuk iklan ni...hmmm..


Hahahaha, yang ni paling aku lawak sekali...iklan pasal krim pencukur a.k.a krim aftershave...
Perghh, tengok die punyer betis tuh...licin siot...mcm die punyer janggut & misai..licin..hehe
Hah? Berkilat? Aku rase itu bukan sebab krim aftershave tuh, sebab lain kot..hehe
I like the pose...ngeee


Iklan yang ni mula2 aku takpaham...tp setelah thinking out of the box...akhir nye aku paham...hehe
Iklan ni iklan vitamin untuk budak2...korang nampak kan budak tu tgh pegang bat kriket...
Budak tu yg telah makan vitamin berjaya pukul bola tu..yang akhirnye TERkena kat sebuah jet pejuang...
Sebab terlampau kuat, jet tu rosak & terhempas jatuh...
Aku suke iklan ni..style..budak2 tu tengok je pesawat tu terhempas...



Kat atas ni plak, iklan polish kuku...khas untuk orang pompuan je la,kn...
Caption die kat bawah tu "FOR EXTRA STRONG, EXTRA LONG NAILS"...
Hmm, ternyata la mmg kuat kuku tuh...sampai bleh jadi tin opener...
Kalo ade jual kat Perlis ni, aku pon nak beli la...hehe..


Yang ni plak iklan bateri Energizer, die punye bateri begitu power bukan setakat jumpe kunci yang hilang tuh..tp sampai boleh ambik dan pegang...memang secara logik nye, mengarut la kn...


Iklan kamera ni menunjukkan bahwa kamera ni ade 'super zoom'...sampai boleh tgk tempat persembunyian Osama bin Laden lagi..haha..kalo tentera US pakai kamera ni, dah lama Osama kena tangkap kot...
Hmm, ape khabar Osama skang ni? Dah lama tak jumpa die.. xD


Kat atas ni menunjukkan iklan snowboard...aku rase la.huhu
Tengok kat kaki mamat baju merah tu ade snowboard...mamat ni pakai snowboard jenama HEAD, so, die boleh "JUMP HIGHER"...tengok sendiri la, sampai eksiden ngn jet F-16 plak..kesian plak aku tgk mati gitu...ish3..


Iklan alarm kereta plak oleh COBRA  ALARMS...uncle yang pegang trambolin tuh tengah tunggu masa jek nak bunyikan trambolin...hahaha..
Weh, korang perasan tak nombor plet kereta tuh mcm nombor plate 
kereta Malaysia jek...WQF 33..huhu

Hmm, itu je la kot yang aku bleh upload..sebenarnye banyak lagi iklan2 yang menarik kat dlm internet tuh...menunggu untuk korang explore je...so, drpd korang membazir masa kat Facebook je..hehe

Rajin2 la bukak website lain....internet ni bukan nye dibina untuk korang bukak FB semata-mata...banyak lagi korang bleh wat ngn internet....

Wasalam, tenkiu... =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...