hatbit

Saturday, June 18, 2011

Suci Betul Fikiran Budak.. ;D

Salam,


Hari ni budak2 junior baru lepas kena interview dengan Chief Instructor (CI), Mejar Salmi bersama beberapa org pegawai kat Palapes UniMAP..yang best nye, boleh balik awal, pukul 3.30 petang dah balik.. :DD


Tapi bukan itu yg aku nak story...


Lepas habis semua aktiviti tuh, aku pon merayap la kat bandar Kangar,,hajat nye nak gi Maybank, pastu gi beli makanan (roti + air)..pastu nak gi siber kafe jap..


Boleh tak korang imagine,,roti Gardenia coklat + air kotak Drinho Mango = RM1.90 @_@


Harga barang2 dah naik sekarang nih...dulu roti Gardenia tu 50sen je,,pastu naik 60sen, okey lagi...sekarang ni dah jadi 70sen..gila betul...boleh pokai gini..huhu


Tapi bukan itu yg aku nak story...


Lepas beli makanan kat kedai runcit mamak kat tepi stesen bas tu, aku pon lalu la lorong2 belakang tuh,,'back alley', kata orang kampung aku.. xD


Kalo tak tau 'back alley' tu ape,,search kat Google Image utk pemahaman yang lebih bagus.. =)


Tyme lalu kat situ, aku terserempak la dgn seorang ayah membawa dua orang anak2 nye...biasa la, kat area tersorok macam tu mesti ada remaja2 yang nak tunjuk art skill masing2...so, penuh la dinding bangunan tu dengan contengan dinding...paint spray, graffiti...


Ini yang aku nak story...


Salah seorang budak tu ternampak satu graffiti kat dinding tembok bangunan tuh...


Dengan penuh rasa takjub dan terpesona,,si kecil tu berkata....


"Wah,,dia lukis orang tengah buat STYLE NINJA...." (sambil cuba buat simbol tangan tuh)


Aku yg tengah berselisih dengan dorang, terdengar si budak kecik tu cakap...then aku tengok la apokobondo style ninja tuh...


Wahahahaha,,,aku gelak dalam hati je...budak tu dah buat simbol tangan "style ninja"...mmg perfect, menjadi,,sebijikk...DAN ayah dia pon tengok gelagat si anak tuh... :DD


Nak tau ape simbol tangan 'style ninja' tuh? Jap, aku nak upload...hehe




Betapa suci nye pikiran budak-budak... =)












No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...