Saturday, December 31, 2011

Last Entry 2011 : Mejar David Teo







Assalam,


Ni entry terakhir utk tahun 2011. Sebelum aku tulis artikel yg berkaitan dengan Mejar David Teo, aku nak komen sikit.. :D


Pendapat peribadi aku, beliau memang patut dapat pangkat pegawai (walaupon sekadar Kehormat), namun pangkat Mejar adalah mcm terlebih...bg aku, Kapten sudah memadai...tapi pihak atasan ATM tentu lebih arif dlm hal ni...siapalah aku,,cuma sekadar pegawai kadet.. :)


Fikir2 balik, David Teo memang patut dpt pangkat dlm ATM..disebabkan bakti dia dalam bidang seni filem, dan dalam artikel kat bawah ni pun ada menyatakan kesungguhan beliau menceburkan diri dlm latihan yg dianjurkan oleh pihak Wataniah..






Semoga lepas ni, akan ramai artis yg menyertai pasukan Wataniah, dan bila ramai artis yg join wataniah,,secara otomatik nye,,para peminat & rakyat jelata di Malaysia sekalian akan berminat utk turut serta menyertai askar Wataniah mempertahankan Malaysia yg tercinta ini drpd serangan Singapura musuh dari luar... ;)




Dan, satu lagi...semoga Mejar David Teo dapat membuat filem yg berunsur patriotik plak lepas ni...filem perang mcm Black Hawk Down ke, Pearl Harbour ke, sekurang-kurang nye mcm Leftenan Adnan pon jadi lah...industri filem Melayu dah ketandusan filem patriotik yg menarik...



Kisah percintaan antara Leftenan Adnan dan bini nye turut diselitkan :)



Filem Pearl Harbor,,lagi banyak adegan romantis...hehe



Tak semesti nya buat filem perang/patriotik takboleh nak diselitkan dgn unsur romantik,kan? Pearl Harbour, Leftenan Adnan & Prebet Lapok...semua tu ada unsur-unsur romantik...semoga lepas ni ada filem berunsur patriotik drpd Mejar David Teo..


Tahniah Mejar! :)


Korang bleh baca artikel sepenuh nya kat sini:
http://ohartis.com/2011/12/david-teo-tetap-david-teo-tahniah-mejar/

Friday, December 30, 2011

TARIKH TUKAR MYKAD BARU 3 JANUARI 2012

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan mengeluarkan 


MyKad baru yang mempunyai ciri-ciri keselamatan terkini 


secara berperingkat mulai Selasa ini, kata Ketua 


Pengarahnya Datuk Jariah Mohd Said.




Beliau berkata pengeluaran MyKad baru akan dilaksanakan 
secara berperingkat bermula di JPN Putrajaya dan JPN Shah 
Alam, Selangor, sebelum dilaksanakan sepenuhnya di 
seluruh negara selepas 15 Feb ini. Katanya orang ramai 
digalak menukarkan kepada MyKad baru itu tetapi ia bukan 
wajib.

“MyKad yang berstruktur baru memiliki reka bentuk dan ciri-ciri keselamatan seperti diperbuat daripada bahan Polikarbonat yang lebih bertahan dan menggunakan cip baru yang lebih bertahan.
“Selain itu, MyKad baru mempunyai “ghost image” yang menggunakan teknologi turisan laser pada permukaan kad bagi mengelakkan pemalsuan berlaku,” katanya pada sidang media di sini.

Jariah berkata JPN yakin pengeluaran MyKad baru yang 
mengikuti piawaian antarabangsa tidak mudah rosak dan ia 
dapat mengatasi masalah berkaitan kualiti dan ketahanan 
MyKad termasuk kualiti cip yang sering dibangkitkan akhir-
akhir ini.

Beliau berkata MyKad baru telah menambahbaik 
keseluruhan percetakan keselamatan MyKad dengan 
tekonologi terkini dan ia telah memperkukuhkan daya lekatan
 antara lapisan cetakan dengan “overlay” dengan reka 
bentuk yang telah ditambahbaik. -BERNAMA


Sumber Selengkapnya Disini 
http://www.asyrafasnawi.com/gambar-dan-maklumat-mykad-baru-2012/

Wednesday, December 28, 2011

How to Update Payment via Lelong.com.my

You Won a Bid  at Lelong, Here's How to Complete Your Transaction Online.

Here's how the steps and work flow. If is now compulsory for all buyers to update payment info online, or else, our seller will not know you have paid them, it will cause delivery delay.

Sellers are required to ensure all your bank account information is updated.


(i). Steps to Complete Your Bidding





After Auction Closed :

1. Buyer required to confirm shipping address.
This is the link ( My Winning Bid) http://members.lelong.com.my/Auc/Member/iItemsTransactedByBuyerID/List.asp



2. In most cases, our system will auto confirm shipping charges and send you seller's bank account for payment. (the same bank info will be presented online).

3. Bidder paid, and pls update payment info online.
http://members.lelong.com.my/Auc/Member/iItemsTransactedByBuyerID/List.asp
Look for the item you win and paid, and follow our screen shoot below to update payment information.




4. We will then inform seller you had paid, payment info will present to them as well.

5. Seller will be required to update delivery info to bidder upon shipping the item.

(ii). Detail Screen - How Buyer Update Payment Info / Slip to Seller:




As a buyer, after you updated your payment to our system, we will send an e-mail to seller informing him that you have paid and they can delivery to you.

We will send your delivery address and your payment details (only if it is in text). If you uploading picture or files, we will request seller to check it online.




(iii) What If Seller Have Not Send Item To Me ?

You can use our reminder to remind seller that you have paid, but have not received goods. Pls refer below how to use the reminder. However, you need to make sure you have update payment online.




We need this information to handle any complaint files by buyers or sellers. Effective January 1st 2008, we no more taking any complait if the status of the transaction are shown unpaid and no payment info.


Saturday, December 24, 2011

Arituh Gi Makan KFC

Assalam,


Aku nak citer...arituh aku gi makan kepsi...haha,,gi makan kepsi pon nak citer kat orang..peduli ape kn... :P

Aku dah berbulan-bulan tak gi makan kepsi...dulu, masa semester 2 dulu..boleh kata tiap2 minggu gi lepak & makan-makan kat kepsi...akibatnye,,hujung sem tu aku pokai...


Huhu,,padan muka...so, hari Khamis arituh (22 Disember 2011), aku decide nak gi makan kepsi..sekali sekala takpe la,kn? :D


Alang2 duit elaun FaMa (Father Mother) ni dah masuk...hehe




Aku makan simple je...snack plate + cheesy wedges + milo ais...RM16.30..

Pasni aku nak try gak la menatang Krushers tu...cambest jek..



Kadang2 aku terpikir:

1. Kenapa KFC taknak amek non-Malay/non-Muslim sebagai pekerja? hmm,,maybe kalau dorg amek chinese/indian..customer melayu taknak gi makan kt KFC tu..diragui keHalalan dia...

2. Orang melayu dah ramai yg kerja kt KFC...jd, kebanyakan remaja melayu kita dh tau rahsia camne nk buat ayam KFC yg sedap tu..tp kenapa takde sorang pon melayu yg bukak kedai makanan segera utk menyaingi francais KFC?
Okey, maybe Radix Fried Chicken tu bleh ganti KFC? ;D
Radix Fried Chicken kat Kangar, Perlis

3. Dah lama aku tak tengok iklan KFC yg tunjuk mainan2 tu...dah lama tak beli & main mainan kepsi... :DD

mainan yg paling kiri sekali tu,,aku pernah ada..hehe


4. Kenapa iklan dalam TV, tunjuk colonel burger KFC tu punye la BESAR gile...last2 aku beli burger tu..tengok2 bleh sumbat masuk dlm poket seluar jeans aku je...burger sebelah kedai MakCik Bah tu lagi besar kot... -.-"

5. Ayam kepsi ni makanan barat kan? Jd, kenapa kita makan pakai tangan? Nape tak makan pakai sudu, garpu, pisau?


6. Kenapa tyme makan kepsi tu..perghh,,punye lah syok giler..tak ingat dunia..kelazatan ayam goreng dia..fuhh..
Tapi,,lepas abis makan,,bila keluar je dari kedai kepsi tuh..rasa mcm takde pape...mmg kenyang..tapi sekejap je.. o_0
Lagi bagus gi makan nasi ayam penyet si Azi ni kn? haha :D


Hmm,,malam ni aku makan ape je? 

Yeah,,Koko Krunch....bijirin yang lazat..hahaha
Gile ke hape...dinner makan koko krunch... xD


Wassalam =)

Monday, December 19, 2011

CARA TUNTUTAN BAUCAR BUKU RM200 UNTUK PELAJAR IPTA/IPTS



Assalam,


Bajet 2012 memperuntuk kan RM200 untuk setiap pelajar di 
IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasi Sains dan pelajar
Tingkatan 6.syarat-syarat untuk mendapatkan Baucer ini adalah seperti berikut :

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar 

sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.





4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. BukuInterlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.

sekian..

Wassalam :)


Entry di copy paste drpd:
http://www.dianarashid.com/2011/12/cara-tuntutan-baucar-buku-rm200-untuk.html

Sunday, December 18, 2011

Port Dickson: Sukan Pantai MASUM 2011



Assalam, 

Ekceli aku malas nak tulis banyak2... :)


Yeahh,,lets start the entry :DD


Ni sewaktu berhenti kat R&R kt selangor...harga satu bungkus CHOKI-CHOKI ialah RM2...mahal gile weh -.-"





berkenan dgn jam kaler hitam merah ni...niat nak beli,,tp harga dia RM99...sape nak beli & banyak duit tu bleh la ambik... :)



ditampal kat bilik kitorang...'atlet' la sangat..haha



bergambar berlatarbelakang hotel2 di Port Dickson



medan selera seri bayu, port dickson..diambil dari atas bas


Baden Baden Bundle (Baeekkkk Punya) xD


sewaktu perasmian Karnival Sukan Pantai MASUM 2011


gimik belon yg dilepaskan ke udara :)


belon2 yg tersekat di celah pokok,,tak dpt melepaskan diri


mural yg disembur di tepi dinding tandas awam Medan Selera Seri Bayu..nice :)



pertandingan Larian Pantai...first team yg dilepaskan utk berlari..


Team UniMAP B (lelaki)...junior first year


tak ingat team mana..huhu


kat venue event sukan pantai


bas Universiti Malaysia Kelantan :)


banner Sukan Pantai MASUM 2011 :)


jamuan waktu malam,,yg disediakan oleh kerajaan Negeri Sembilan..


orang lain masih beratur...tapi kami dah dapat makanan... :)
Kitorang dah abes makan pon,,ade lagi yg masih beratur...hehe



Mee ratna di kawasan medan selera pantai port dickson...aku pelik apsal kuah dia kaler putih... @_@



berjalan di tepi pantai...yg di kejauhan tu adalah bendera2 setiap universiti yg mengambil bahagian :)




nak iklan sikit...hehe


Ok,,end of entry...

Wassalam :)

Thursday, December 15, 2011

Tragedy Thursday: Runtuhnya Jambatan Golden Gate Indonesia




Assalam,,

Anda semua pernah melihat Jambatan Golden Gate di San Fransisco? Utk pengetahuan jambatan ni menghubungkan San Fransisco dgn Marin County. Mempunyai panjang 2.7 kilometer dan lebar 27.4 meter.

Jambatan ni disiapkan dan dibuka utk laluan umum pada tahun 1937...


Tapi bukan jambatan ni yg nak aku cerita kan kt sini...

Alkisahnya ialah, Jembatan Kutai Kartanegara di Tenggarang, Indonesia yg runtuh...pada 26 November 2011 jam 4.20 petang (waktu tempatan)

Rekabentuk jambatan ni menyerupai Jambatan Golden Gate kt San Fransisco.

Jambatan ni yang mempunyai panjang 710meter menghubungkan kota Tenggarong dengan kecamatan Tenggarong Seberang yang menuju ke Kota Samarinda.

Ini adalah gambar2 sebelum keruntuhan nya...







Dan ini pula adalah gambar selepas jambatan itu runtuh pada 26 November 2011...kemalangan yg meragut nyawa seramai 21 orang  dan puluhan insan mengalami luka-luka dan dirawat di RSUD Aji Muhammad Parikesit.













Sesungguhnya, kejadian ini mmg suatu tragedi bg rakyat Indonesia...dan semoga keluarga mangsa yg terlibat dlm runtuhan tu dpt bersabar...

Salam Takziah dari Malaysia...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...