Thursday, November 3, 2011

Ayuh Bersenam

Assalam,

Di sini terdapat beberapa langkah senaman yang boleh menghilangkan rasa mengantuk dan tekanan. Kepada mereka yang selalu rasa mengantuk ataupun tengah mengalami tekanan, 
Sila ikuti dan lakukan senaman ini. Selamat Mencuba!!

LANGKAH 1
Sebagai permulaan untuk memanaskan badan..tarik nafas dalam-dalam..diikuti gerakan tangan mcm kat atas tu...

LANGKAH 2
Untuk melegakan bahu dan leher anda..buat pergerakan 'ombak' yg perlahan...


LANGKAH 3
Pusing-pusingkan tangan anda 360 darjah,,kemudian buat posing cmtu...(kalau tak keluar bintang pon takpe)


LANGKAH 4
Gerak kekanan kemudian ke kiri..dan tepuk tangan sekuat hati..


LANGKAH 5
Balas balik..gerak ke kiri kemudian ke kanan..dan tepuk tangan sekuat hati jugak...


LANGKAH 6
Untuk menghilangkan mengantuk, hempuk kalkulator Casio FX-570MS ke dahi anda...jgn risau kalkulator tu mampu menahan hentakan yg kuat..
(dah byk kali jatuh kalkulator kt dlm dewan kuliah)


LANGKAH 7
Selepas itu buat gerakan tangan dan badan…bayangkan anda ialah obor-obor...yg riang bergembira di lautan.. ^_^


LANGKAH 8
Kemudian 'vibrate' kn sedikit tangan, kepala dan badan anda…kalau selalu praktis, benda ni akan jadi senang.... :)


LANGKAH 9
Whoa...whoa...bayangkan anda sedang menebar roti canai dengan khusyuk & agresif...usah peduli pandangan orang lain yg melihat anda...


LANGKAH 10
Dah mcm tayammum plak...tp yg ni senang je nak buat...


LANGKAH 11
Pusingkan kepala…boleh membuatkan anda lupa akan segala masalah dunia...


LANGKAH 12
Boleh meregangkan urat-urat di lengan dan kepala...cuba lah


LANGKAH 13
Akhir sekali, ajak kawan-kawan anda bersenam bersama-sama...lebih ramai, lebih seronok...kawan2 juga akan turut sihat seperti anda.. :)


————–
Sekian….SELAMAT MENCUBA ^_^

2 comments:

kak sopi said...

i loike this entry very much!!!

FahmiFaiz said...

hahaha,,i like this entry too :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...