hatbit

Tuesday, April 3, 2012

Kenapa perlu buang bayi?

Assalam,


Baru-baru ni aku bukak YouTube, dah lama tak tengok video2 klip...jadi, aku bukak channel rockband Khalifah...style band ni agak rock kapak sikit..tapi pasti enjoy la..try listen for yourself...



Cover album pun dah macam band rock kapak tahun 90-an :D




By the way, aku terjumpa satu lagu dorang...lagu ni dah dekat setahun di 'release', tp aku taktau kenapa baru sekarang aku jumpa kat YouTube...dan lirik lagu ni mcm ke arah nasyid, tapi bagus la..dah nama band pun Khalifah =)


Lagu Sayangilah Aku..lirik lagu ni dibuat seolah-olah menggambarkan perasaan seorang bayi yg telah dibuang oleh ibubapa sdiri (anak luar nikah)


Seolah-olah nak cakap bahawa, 
kalau bayi tu boleh bercakap, sudah tentu dia akan mengatakan begini...














Okey, ini link video kat YouTube 


http://www.youtube.com/watch?v=XIc15ZGFMyY


Ni video yg aku embed letak kat sini:







Dan, lirik dia....hayatilah elok-elok...mendalam maksudnya..
Kalau pihak kerajaan/swasta nak buat kempen elakkan pembuangan bayi...memang lagu ni amat sesuai.. :')


Lirik lagu Khalifah - Sayangilah Aku

Sayangilah aku,
Walau sesaat itu cukup untukku,
Bisikkanlah aku,
Kata-kata cinta yang indah padaku.

Ooh, terimalah diriku hadir dalam hidup mu,
Walaupun ku tahu,
Aku dosa-dosa mu,
Itulah takdirku.

Kasihanilah aku,
Agar jelas cahaya di depan mataku,
Kau pandanglah aku,
Agar bisa kau selami hati kecilku.

Ohh, mungkinkah aku hanya,
Sesalan cintamu,
Terlanjur memanggilku dan terburu nafsu,
Lalu membunuhku.

Oh tuhan,
Tiada siapa yang tahu betapa deritanya aku,
Menahan sakit zahir dan batinku,
Tapi tetap ku lafazkan kalam suci dari nurani,
Ku unjukkan pada ilahi robbil izzati,
Semoga dosa-dosa ini diampuni.

Insan fahamilah diri ini,
Aku tak mengerti jika aku disakiti,
Kering air mata ini,
Tanpa disedari akhirnya terhenti,
Suara tangisan ini seketika didengari,
Kini tiada lagi.

Sayangilah aku,
Walau sesaat itu cukup untukku...


p/s: Hmm, sangat comel patung dalam video tu...patung kucing atau arnab tu? :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...