hatbit

Wednesday, May 25, 2011

Nak Beli Henset...

Salam,

Dah lama tak update blog ni sejak abes latihan berterusan selama seminggu...
Banyak benda yg dah terjadi tyme latihan arituh...salah satu nye ialah:

Henset aku masuk air...tak boleh nak ON.. T_T sedih kot...best gile pakai henset tu..ni gambar nye..


Henset ni bleh detect WiFi, bleh tengok TV...bleh mesej, bleh call orang..boleh main lagu...tu yg buat aku terkilan sangat bila henset ni tak boleh nak ON..huhu

Walaupon henset ni Made in China..tapi kualiti dia memang terbaik...satu2 nye benda yang takde kat phone ni ialah GPS navigation...

So, skang ni aku nak cari henset Nokia yg ade GPS...senang sikit nak cari jalan kalo sesat...dulu aku pernah sesat kat perlis...tyme tu aku nak gi dewan exam..naik motor..habis satu perlis aku pusing.. (okey, bukan la satu perlis...)

Abah aku dah pakai Nokia yg ade GPS...(taktau la dia expert ke tak pakai Maps GPS tuh)...dia pakai Nokia 2710 Navigation Edition..


Henset ni aku yg belikan untuk abah...kesian kat abah, asek sesat je kalo nak gi mana2...
Especially tyme nak daftar sekolah kat Taiping dulu...bangunan kat Taiping kan jenis lama, so pusing mana pon, nampak serupa je bangunan nye..

Harga henset ni dalam RM200...beli kat Lelong...

Okey, sekarang ni aku dah jumpa beberapa henset yg berkenan di hati...harga pon dalam RM320 ke bawah...kalo boleh aku nak beli yg secondhand je..murah sikit...walaupon elaun bakal masuk, tapi masih kena berjimat cermat =)

Henset pertama ialah Nokia 6110 Navigator
Harga dalam RM240 (secondhand)
Kamera 2.0 MP...LED flash...ade GPS...dah nama pon 'navigator'.. x)



Pastu, yang kedua ialah Nokia 6220 Classic..
Yang ni aku jumpa kat Mudah.my...harga dalam RM300 (secondhand)
Kamera Carl Zeiss 5.0 MP...Xenon flash..



Dan, last sekali...henset yg ketiga ialah Nokia 6730...
Kamera 3.2 MP...harga dalam RM260 (secondhand)
Yang aku jumpe ni kaler putih...smart gak..huhu



So, nak beli yang mana satu ye?? @_@

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...