hatbit

Wednesday, May 25, 2011

TimePiece: Tag Heuer Monaco

Salam, 

Ni adalah entry kedua aku pasal jam tangan..sebelum ni aku ade post pasal jam Bell & Ross. Tujuan aku post pasal jam ni bukan nye untuk membandingkan jam tangan mana yang lebih bergaya, canggih atau mahal..tapi sekadar melahirkan rasa respek aku terhadap pereka-pereka jam ni...

Disebabkan aku minat design jam yg dorang buat, so aku nak kongsi la dgn korang..mana la tau kot-kot bila korang dah berharta, kaya raya, duit banyak, kereta banyak, bini banyak..mesti korang nak kelihatan bergaya, so pilih la jam yg melambangkan kekayaan korang tuh...
*sumpah dah jauh aku melalut nih...

Okey, sedikit info pasal jenama Tag Heuer,
Tag Heuer ni mcm syarikat pembuat jam yang terkenal lain..merupakan syarikat yang berasal dari Switzerland...motto dorang adalah "Swiss Avant-Garde Since 1860"

Pada tahun 1860, Edouard Heuer telah bukak satu perusahaan membuat jam kat St. Imier, Switzerland. Antara mereka yg ternama yg dah jadi duta untuk TagHeuer adalah Steve McQueen dan Ayrton Sena, Lewis Hamilton dan Tiger Woods, Maria Sharapova dan Leonardo DiCaprio pun pernah menjadi duta untuk jam ni.

Berbekalkan tradisi yang kuat dan inovasi tiada henti, TAG Heuer mampu bertahan selama hampir dua abad. Pada tahun 2011, jenama TagHeuer ni dah berusia 151 tahun. Jika tidak, nama-nama yg aku sebut tadi mesti akan berpikir dua kali untuk menjadi duta jenama jam mewah ni..

Actually, bukan setakat jenis Monaco je yg cantik...banyak lagi jenis2 yg lain mcm Carrera, Autavia, Grand Carrera, Flieger, Calibre 11 dan banyak lagi...tapi secara peribadi, aku berkenan dgn design Monaco...

Ok, enough with the info...jom tengok design Tag Heuer Monaco yang telah menambat hati ku.. (^_^)

Kalo korang nak tengok gambar yang lebih jelas, klik aje dekat gambar tu.. =)

Yang ni nampak simple, face kaler putih, tali kulit..

yg ni plak tali kulit, face hitam, dan ade nampak design yg kompleks sket..

kalo yg jenis tak suke tali kulit, ade tali besi cenggini..

tali kulit, benang kaler merah..stail gak..

yg ni aku baru jumpa..tp aku takde line merah atau biru..tak nampak mcm design Monaco plak..


TagHeuer Monaco 55 Porsche Tourbillion..minat gak design yg ni.. (^^,) 

versi kaler biru...nampak cerah sikit...


Monaco 55 Porsche...nampak lebih simple berbanding Tourbillion.. 


kaler oren, first tyme tgk..yg ni pon baru jumpe tadi, tapi taktau ape nama dia..

Monaco V4 Concept Limited Tourbillion...nampak abes semua isi kat dalam..

yg ni pon V4 tapi Skeleton Concept..aku suke part jarum kaler biru tuh..


Monaco Chronograph..hitam bergaya pilihan saya..hehe

Monaco Sixty Concept..mcm design jam dulu2..

kalo jam yg design mcm kat atas ni aku penah pakai...tapi aku pakai yg replica je la..bukan yg ori..pastu aku jual kat orang lain..fulus punye pasal.. =.="


Ade sesetengah jam yang aku tunjuk ni berharga dalam lingkungan RM300 ke atas...design cantik, harga pon cantik la,kan?

Tapi, memang tertambat hati,kan? Emm, tertambat hati je la...nak beli, duit takdak..huhu

By the way, thanks for reading...wassalam =)




   

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...