hatbit

Saturday, April 30, 2011

Saya Pokai...

ASSALAMUALAIKUM,

Aku sekarang ni dalam keadaan pokai dan tidak berduit....takcaye? Tanye la dompet ku ini....kat bank ada akaun, bukan satu, ada tiga akaun bank...memang la ade duit, tapi kalo setakat RM5.18, ada yg RM15.16...camne nak keluarkan duit? Mesin ATM tu taknak kasi aku keluar kan duit...huhu T_T



Huhh, gelaran tokey topup sudah tidak bermakna lagi sekarang ni...tokey hape kalo dah pokai? Ku bernasib baik ade kawan mcm Fadhlan yg sanggup pinjamkan duit utk aku...pinjam sikit2 sudah...karang tak berdaya nak bayar pulak...

Aku tak berani nak mintak duit ngn parent...dah banyak kali mintak...malu pon ade....walaupon mereka tu parents aku, tapi still malu... >.<
Dulu, aku beria-ia cakap kat ummi aku, 
"Nanti elaun faiz masuk banyak...ade dekat RM800, ade orang cakap masuk RM1000."

Sampai skang ni elaun tak masuk lagi... =.=" Hmm, biase la tu...janji melayu...tapi takpe la...at least memang dah pasti elaun akan masuk...cuma taktahu bila...tunggu dan tunggu je la..

Dah beberapa hari, bila aku bukak internet je..mesti aku bukak Nuffnang...konon nye nak check ade berapa banyak pendapatan yg dah terkumpul...ceh, bajet boleh keluarkan dlm masa 24jam je...nak bukak Advertlets tak boleh, line UniMAP dah sekat Advertlets..huhu



Pastu, lepas dah pinjam duit ngn Lan, aku turun bawah nak beli nasik...nampak plak kak Yani...takberani nak masuk kafe...kak Yani garang... xD
Aku lepak la kejap kat bawah sinaran lampu jalan tu...mengenangkan nasib ku duk pikir camne nak cari duit...then, beli nasik bujang..nasi putih + telur dadar + sambal belacan + sup...takkan taknak minum kot? So, aku beli air oren 'ikat tepi'... :D

*gambar yg dijumpai di internet...sekadar hiasan

Yang kat atas ni bukan gambar nasi bujang yang aku makan tadi...aku taksempat nak snap picture dia..dah lapar sangat...malas nak snap2 dah... =)

Bile dah abes makan, tetibe rasa kenyang yang amat sangat....aku makan kepsi pon takpernah rase kenyang camni...huhu
Tetiba plak rasa menyesal...selama ni aku duk makan nasi goreng ayam, kepsi..macam2 lagi...takpernah pon rase kenyang camtu...rugi nye, aku bazir kn duit utk makan benda yg tak kenyang...padahal tujuan utama kita makan adalah utk mengenyangkan diri...hmm



Wassalam... =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...